6 Nisan 2012 Cuma

AYVADAN GELEN GÜZELLİK

Geçen sene internetten gördüğüm ve uyguladığım bir maskeyi sizlerle paylaşmak istedim. Ayva çekirdeğinden çok basit bir maske.Bu maske tarifini Suna Dumankaya'nın tarifi üzerine yaptım. Uyguladım ve etkilerini gördüğüm için sizlere de tavsiye ediyorum.
 Kozmetik ürünlerine bir sürü paralar döküyoruz.Aslında her şey doğada var, bunları uygulayabilsek daha iyi sonuçlar alırız eminim. Ama ben bu tür konular da çok üşengecim. Hep yazarım not defterime bu tür maske ve krem tariflerini ama bir türlü uygulayamam.
Gelelim tarife ve faydalarına;



Yapılışı; Ayva çekirdeklerini (10 tane gibi) bir kaba koyun. Ben biten krem kutuma koydum.Üzerine yarım çay bardağı ılık suyu ilave edin. 2-3  gün bekletin.Kabın ağzı açık olsun,toz falan girmemesi için bir dolabın içinde bekletebilirsiniz.  Elimizde jöle kıvamında bir maske olacak. Jöle kıvamına ulaştıktan sonra çekirdekleri içinden alabilirsiniz, yoksa yaptığınız jöleyi hemen bitirmezseniz küflenir çekirdekler. Aslında daha az çekirdekle daha az kullanımlık yapmalı ki taze taze olsun.Çekirdekleri aldıktan sonra ağzını kapatıp buzdolabında saklayabilirsiniz.
Ayvayı yazın bulmamız zor olabilir, şimdiden çekirdeklerini bir kavanozda biriktirip maskeyi taze taze yapın. Ben bu sene böyle yapacağım.


Hazırlamış olduğunuz maskeyi yüzünüze isterseniz boyun bölgesine de sürün,  20 dakika bekletin. Bol ılık su ile durulayın.Ben bazen gece yapınca öylece yatıyorum sabah yıkıyorum. Çok rahatsız edici bir durumu yok.

Maskenin bildiğim, duyduğum faydaları şunlar;
*Cilt  lekelerini giderir.
* Cildi sıkılaştırır.
* İnce çizgilerin yok edilmesine yardımcı olur.
* Oluşacak kırışıklıkların engellenmesinde fayda sağlar.
* Akne giderici olarak kullanılır 
* Göğüs ucu çatlakları için kullanılır.

Ben cildimin parladığını ve gerildiğini hissettim,haftada 2-3 kez yapılması öneriliyor.En azından haftada bir gün bile yapmak fayda verir. Haydi bayanlar güzelleşelim.       


6 yorum:

  1. Canım,bu benimde bildiğim ve annemle birlikte ara sıra uyguladığım bir tarif.Gerçekten etkili..Paylaştığın için teşekkürler.

    Bu arada çekilişime seni de beklerim,sevgiler..
    http://aishasbazaar.blogspot.com/2012/04/aishas-bazaar-hediye-cekilisine.html

    YanıtlaSil
  2. Hemen yaptım bakalım nasıl olacak:))

    YanıtlaSil
  3. Bu formulü uygulayıpta çok memnun kalan arkadaşlarım var benimde not defterimde yazıyor bigün yapıcam inş. ama gece bişey sürmeyi pek tavsiye etmiyo uzmanlar cilt nefes aldığı için gözenekler açılıyo diye tabi ne kadar doğru bilmiyorum cnm

    YanıtlaSil
  4. akneye etkili miymiş Mehtabım??? o zaman hemen bugün evdekilere ayvayı yedirip, çekirdeklerini kendime alıyorum :)))

    YanıtlaSil
  5. ben geçensene hamileyken göğüs ucu için uygulamıştım yüzüme yapmadım ama sivilceler için gerek sanırım evde ayva da var hemen yapıyorum ...sevgiler tatlımm :)

    YanıtlaSil
  6. hımmm çok kolaymış ki :)) üşenmeyip denemek lazım :)) hem de masrafsız.. çok teşekkürler.. hayırlı Cumâ'lar..

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkürler...