13 Kasım 2012 Salı

ACEMİCE KLOŞ ETEK DİKİMİ BÖYLE OLUR

Geçenlerde bitmiş hatta giyilmiş halini bu yayında yayımlamıştım diktiğim eteğin. Nasıl diktiğimi kısaca anlatabildiğim kadarıyla anlatayım dedim. Benim gibi acemilere fikir olur belki. Yoksa kesinlikle işim dikiş öğretmek değil. Ya da dikiş bilenler hatalarımı görüp de söylerse biz acemilere de yardımcı olurlar. Ve de çoook seviniriz. Zira kendi kendine öğrenmek zor ve zahmetli...

Kalıbım yoktu, ben de kendim daire ve çember bilgilerini kullanarak yarım daireden oluşan bir kloş etek dikeyim dedim. Kalıbı çıkardım belini de oyuk yaptım tabi ki.Ama aldığım kumaş yetmedi buna (220 cm kumaş) Uzun etek olacağı için boyu kurtarmadı bende yarım daire (merkez açışı 180 derece) değil de açısı daha küçük olan bir daireyi kumaş üzerinde çizdim.

Gerçek mesleğime döndüm galiba şuan :)))


Kumaşın sağ tarafında kat var. Kumaşı katlayıp çıkardığım kalıbı üzerine koydum ve sadece belinin oyuntusunu kalıptan çıkardım. Kalıp aşağıdaki fotoda gözüküyor. Yani eteğin boyunu ve genişliğini kumaş üzerinde çizdim. Çizerken belin işaretli çizgisinde belirli noktalarından etek boyunu işaretledim ve aşağıda kavis oluşturdum. Aynısından bir daha keserek kenarlarından aşağıdaki gibi diktim.Aşağıdaki resim açılmış ve dikilmiş hali. Fermuar koyacağınız kısmı dikmeyin.


Sonra fermuarı (gizli fermuar ayağım olmadığı için normal fermuar diktim) teelleyip diktim resimde de görüldüğü gibi.





Amannın bir baktım bel ölçüsü büyük ne kadar yanlardan aldıysam da olmamış. Ben de tekrar teelleri sökmeye üşendim ve eteğin ortasından arkasına ve önüne A pile koydum(sanırım ismi bu). Sanırım diyorum, çünkü dikiş ile ilgili çok da teorik bilgileri bilmiyorum. Vakit bulsam kursa gideceğim ama yok ki...





Belinin kemerini kesip telayı ütü ile yapıştırdım ve astar ile birlikte eteğe diktim. Astar evde vardı. Astarı olmayan eteklerimin içine giymek için diktirmiştim, onu kullandım. Hatta siyah olmasına da aldırmadım.Zamanında astar almayı unutunca... dedim ya acemi işi işte.


Astarı alayım da devam edeyim yapmadım. Elime aldığım işi illa bitirecem. Üstelik dikiş için ayrı bir odam olmayınca hemen dikip kaldırmak istiyorum. Baksanıza salonumun haline, masamın üstüne.:)))


Okuduğum kitaptan,neyimden,bilgisayarımdan, içtiğim kahveden tutunda her şey var.











Bel kemerinin uçlarından birini uzun tutarak tersten şu şekilde diktim ve çevirdim.Beline düğme koymak için bir tarafını biraz uzun yaptım.


Belinin uçlarını makinede diktim, iç kıvırmasını ise elimde gizli dikiş yaptım.



En son boyunu ayarlayıp makine de etek uçlarını katlayarak diktim. Düğmeyi de diktikten sonra bitti.



Bitmiş ve üzerimdeki hali bu şekilde. Buradan da bakabilirsiniz.


22 yorum:

  1. Mehtap canım bravo sana, hem iki çocuğun var hem öğretmensin hemde buna vakit yetirebiliyorsun.
    Yürekten tebrik ediyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim simaracagim valla:))tesekkur ederim guzel sozlerin icin. dikis benim icin kafa dagitacak bir hobi oldu sıkılana kadar

      Sil
  2. bence farklı bir model çıkmış ortaya
    çok ta şık olmuş
    sana daçok yakışmış bacımmm

    YanıtlaSil
  3. KURSA GİTMEDEN BÖLE SE BİDE GİTSEN NELER YAPICAKSIN KİMBİLİR,
    İNŞAALLAH Bİ ARA FIRSAT BULURSUNDA YETENEĞİNİ GELİŞTİRİRSİN CANIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ VALLA
    SEVGİLER..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum artik..:)))
      cok sıkıntiya gelemiyorum ama

      Sil
  4. harika olmuş ya yeteneksin valla :)))

    YanıtlaSil
  5. çok uğraştırmış ama, gayet güzel olmuş... eline sağlık...

    YanıtlaSil
  6. hehehehe pratik matematikçi..ben de olsam yukarıyı diyelim 5 e böler aşağıyı da 5 e böler her noktayı işaretler yukardaki 1. noktadan aşağıdaki birinci noktaya 2. noktadan 2 ye diye aynı cm de alırdım.teknik şeyler de pratikte epey işe yarıyor :))

    dur burcunu tahmin edicem :boğa :))

    daha önce de söylemiştim çok güzel olduğunu ama bu kadar uğraştığını bilmeden söylemiştim.ellerin dert görmesin mehtapçım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol xanim. burcumu tahmin edemedin. yay burcundanim

      Sil
  7. canım her iş geliyor elinden...
    afferim kız sana :))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. daha ne olsun..
    çok güzel
    ellerine sağlık..
    söylemişmiydim lacivert senin rengin olduğunu..
    çok yakışıyo.
    hayırlı geceler ve
    mutlu huzurlu yeni bir yıl diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim.evet soylemistin yakistigini.bu aralar laciverti sevmeye ve cok kullanmaya basladim

      Sil
  9. ha haaaaa gerçek mesleğin eveeet.
    :)))
    ya baksanaaa.
    mat ile arası iyi olmayanlar napmalı ısınmak için bi yazı yazsana valla bak. benim iyi ama, bi dolu insan iyi geçinemiyo. senden öğrenip onlara yardım edebilirim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısın aklımda bir iki plan var bu matematik ile ilgili. özellikle çocuğu olan anneler için.

      Sil
  10. tamam daha büyükler için de yaz ama.
    liseliler, üniversiteliler.
    lütfeen.
    :)

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar :)))Bende kloş etek dikmeye başladım kursta ve sizinle aynı yöntemlerle dikiyoruz :)) Çok hoş görünüyor güle güle kullanın :))

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben de dikişsever bir matematik öğretmeniyim. internette gezerken sizi görmem tevafuk oldu. eteğinizi çok beğendim. ben de yeni yeni burda dergisinden bir şeyler dikmeye çalışıyorum. ortaya güzel denilebilecek şeyler çıkınca insan mutlu oluyor. kursa gitmeden dike söke bazı teknikleri öğrenmek yorucu olsada , sonuç iyi olunca yorgunluk gidiyor. yabancı sitelerde çok fazla bu konuyla ilgili bilgi , video vs var. sizinle paslaşmak isterim. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, ortaya kendi ürünlerimizi çıkartıyor olmak büyük bir zevk. her türlü yardıma paylaşıma açığımdır sevgili meslektaşım, memnun oldum

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkürler...